Una pel.licula sol tenir diverses escenes, les quals estan dividides en diferents plans. Ara podrem observar els diferents tipus de plans.
GRAN PLA GENERAL: Presenta l'escenari on es desenvolupa l'acció.
PLÀNOL DE CONJUNT: Es percep un grup de figures en la seva totalitat. Presenta relació entre els personatges. Hi ha diverses figures humanes
PLA SENCER: Retrata les persones senceres. La figura humana apareix de dalt a baix en l'enquadrament. És el pla ideal per a descriure les accions físiques.
PLA GENERAL: Mostra una visió de conjunt d'un ambient. La figura humana ocupa un terç del quadre. La resta és escenari.
PLÀNOL DE DETALL: Representa una petita part de la figura humana o un objecte, ensenya una mica de forma especial.
PRIMER PLA: Mostra el rostre de les persones. Transmet emocions i sentiments. Permet intuir l'estat emotiu del personatge.
PLÀNOL AMERICÀ: La figura humana està tallada pels genolls. Ens aproximem al personatge. Mostra l'expressivitat del rostre i insinua alguna cosa de l'escenari.
PLÀNOL MEDI: Tallada les persones per la cintura. Mostra relació i diàleg. Amb aquest enquadrament ja es percep una mica més d'expressió en els personatges.
Posició de la càmera:
Depèn de l’angle de la càmera un objecte pot semblar millor o pitjor . Un personatge pot ser més o menys important segons el punt de vista on es mira. L’angle es una de les tantes formes que té el director per expressar-se. Els angles és com si opinessin, perquè donen una idea sobre els objectes segons la posició de la càmera. No creguis que acostar la càmera als objectes és un simple caprici del director, i tampoc ho és buscar l’angle adequat. En definitiva, l’angle t’ajudarà a donar una opinió de l’objecte enfocat.
Ø Angle frontal: si col·loquem la càmera perpendicular a la cara del personatge.
Ø Angle picat (angúlo picado): Quan situem la càmera en un punt alt respecte el personatge, pot donar una opinió d’agobi sobre el personatge.
Ø Angle contrapicat: està en un nivell més baix que el personatge i intenta exaltar-lo moralment i que es senti superior.
Ø Angle invertit: mostra els objectes del en revés. És sol utilitzar en pel·lícules d’efectes cómics.
Ø Angle rasant (ángulo rasante): La càmera es pot desplaçar si la montem sobre un carro. Això es diu << Travelling>>. Els principals travelling o moviments de translació són:
o Cap endavant o avançant fins a un objecte.
o De retrocés: la càmera s’allunya de l’objecte.
o Lateral: S’aconsegueix acompanyan a un objecte.
o Vertical: La càmera puja o baixa sobre una plataforma ascensor.
o De grua: La càmera va sobre un braç mòvil i es mou en tots els sentits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada